Filtr cząstek stałych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mirek19
    Classic
    • 2009
    • 33

    Filtr cząstek stałych

    AdamB, Kiedyś był taki temat ale chyba wsiąkł z powodu awarii
    Do 1000zł będzie problem bo w tych cenach to mieszczą się kolbowe a te zbyt dobre nie są (zabawa z parzeniem (za każdym razem napełnić kolbę zaparzyć umyć znowu napełnić, niezbyt dobrze tolerują stanie bez używania)

    W takim droższym to
    młynek żeby był ceramiczny (są jeszcze metalowe), im większe ciśnienie tym lepiej (choć i cena proporcjonalnie w górę).

    Osobiście w domu mam "Saeco Odea Giro Plus" przy 2 osobach w domu (znaczy pijących kawę) sprawdza się doskonale (podczas imprez też nie najgorzej) tyle że cena to ponad twój limit (cena ostatnio w sklepie to około 1400zł)

    ps. takich gdzie do ekspresu wkłada się pastylki (ostatnio reklamowany często w TV) nie polecam kawa smakuje błeee a kawa w tych sprasowanych pastylkach trzyma się siebie chyba za pomocą kleju - przynajmniej tak to smakuje.
  • Macko
    Drive
    S_OCP Member
    • 2008
    • 69

    #2
    Filtr cząstek stałych

    Witam.
    Mam pytanko - czy ktoś miał problemy z filtram cząstek stałych?
    Mam problem w Passacie /silnik 170 koni- ten co w RS/- po 77 kkm wywala coraz częściej kontrolkę check engine - przekroczone ciśnienie spalin. Niby jak się go przebutuje to kontrolka gaśnie ale po niedługim czasie znowu się zapala. Większość przebiegu po trasie /fura ma 15 m-cy/ paliwo tylko z Shell VPover Diesel.
    Nie wiem jaki grzyb - czy filtr się wysra w niedługim czasie??
    Czy tam jest płyn, który się uzupełnia tak jak np w Fordzie??
    Jakieś sugestie zanim udam się do ASO??
    Pozdr.
    Macko

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      płynu nie ma, powinno sam się wypalać, może u Ciebie to właśnie szwankuje i nie dopala do końca, skoro ciśnienie rośnie... ale to tylko takie gdybanie :roll:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • olus
        Ambiente
        • 2007
        • 137

        #4
        pierwsza sprawa silnik nie ten co w RS. To jest chyba BMR a nie BMN.

        Kiedys na LC opisywano problem z czujnikiem cisnienia spalin w wydechu. mozliwe ze to on nawala, a nie sam DPF (gdyby to byl dpf to zapalala by sie kontrolka dpfa).
        Paliwa typu Vpower, Ultimate, Verwa nie pomagaja DPFom, lepiej lac dobraj jakosci zwykly ON, mi poszukiwania w okolicy stacji na ktorej paliwko Leon reaguje najlepiej zajely ze 3 miesiace.

        DPF jest suchy, a co za tym idzie bezobslugowy.

        edit:

        odszukalem, w tamtym przypadku do wymiany byl czujnik cisnienia spalin g450

        Patryk z CS radzi cos takiego:

        Tryb regeneracji filtra nie zostanie uruchomiony dopoki wszystkie czujniki nie beda sprawne a w szczegolnosci G450.
        usterka tego czujnika to rzecz normalna i nie chodzi tu o czujni a gumowe rurki ktore do niego dochodza. proponuje zdemontowac go razem z rurkami i je dokladnie przedmuchac.
        Poprostu one sie zapychaja i czujnik w tym momencie zle odczytuje wartosci roznicy cisnien. Stad blad.

        edit2: link do tematu http://leonclub.pl/forum/viewtopic.p...er=asc&start=0
        have no fear BMN is here :>

        www.seat-racing.pl

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez olus
          Paliwa typu Vpower, Ultimate, Verwa nie pomagaja DPFom, lepiej lac dobraj jakosci zwykly ON
          a no właśnie, to przede wszystkim, zwykła ropencja :idea:
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • ufo
            L&K
            • 2008
            • 1475
            • Octavia III combi (5E5)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez Macko
            Nie wiem jaki grzyb - czy filtr się wysra w niedługim czasie??
            z tego co wiem to nie do końca jest to wina paliwa. jazda tylko po mieście i rzadkie wyskoki do rodzinki powoduje zapychanie się tego filtra. może to fajna rzecz dla ekologów ale na pewno nie dla auta, takie moje zdanie.
            chyba czeka cię jednak wymiana tego ustrojstwa. po prostu jest już zapchany,...albo wytnij to w cholerę... :wink:

            Komentarz

            • fernando
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1890

              #7
              Zamieszczone przez olus
              Paliwa typu Vpower, Ultimate, Verwa nie pomagaja DPFom, lepiej lac dobraj jakosci zwykly ON
              Dlaczego tak twierdzisz? Od razu mówię, że nie neguję tego, ale dziwi mnie to, ponieważ paliwa premium są ogólnie lepiej oczyszczone, zawierają m.in. mniej siarki (oczywiście zakładam, że stacja nie leci w kulki), więc filtr powinien się mniej zapychać, mniej rdzewieć i zużywać. W instrukcjach niektórych samochodów wyposażonych w filtry cząstek sałych (wiem, że to tylko instrukcje, ale zawsze) wręcz zalecana jest jazda na paliwach typu premium.

              Zamieszczone przez olus
              stacji na ktorej paliwko Leon reaguje najlepiej
              To świadczy o wyższej wartości opałowej i ma niewiele wspólnego z czystością paliwa, od której zależy zapychanie sie filtra chyba :roll:

              Komentarz

              • Mirass
                Drive
                • 2005
                • 44

                #8
                Zamieszczone przez fernando
                Zamieszczone przez olus
                Paliwa typu Vpower, Ultimate, Verwa nie pomagaja DPFom, lepiej lac dobraj jakosci zwykly ON
                Dlaczego tak twierdzisz? Od razu mówię, że nie neguję tego, ale dziwi mnie to, ponieważ paliwa premium są ogólnie lepiej oczyszczone, zawierają m.in. mniej siarki (oczywiście zakładam, że stacja nie leci w kulki), więc filtr powinien się mniej zapychać, mniej rdzewieć i zużywać. W instrukcjach niektórych samochodów wyposażonych w filtry cząstek sałych (wiem, że to tylko instrukcje, ale zawsze) wręcz zalecana jest jazda na paliwach typu premium.

                Zamieszczone przez olus
                stacji na ktorej paliwko Leon reaguje najlepiej
                To świadczy o wyższej wartości opałowej i ma niewiele wspólnego z czystością paliwa, od której zależy zapychanie sie filtra chyba :roll:
                A co ma piernik do wiatraka.
                Co znaczy czystość paliwa - jeżeli paliwo było by zanieczyszczenia mechaniczne to wcześniej wtryskiwacze się pozacierają.
                Filtr sadzy zapycha sadza, która powstaje w procesie spalania i nic więcej, zadne tam zanieczyszczenia mechaniczne pochodzące z paliwa.

                Komentarz

                • fernando
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1890

                  #9
                  Zamieszczone przez Mirass
                  A co ma piernik do wiatraka.
                  No nie wiem, mnie w szkole uczono, ze im bardziej zanieczyszczone jest paliwo, tym więcej jest różnego rodzaju związków szkodliwych w spalinach, m.in. sadzy, tlenków siarki itp.
                  Zamieszczone przez Mirass
                  Co znaczy czystość paliwa - jeżeli paliwo było by zanieczyszczenia mechaniczne to wcześniej wtryskiwacze się pozacierają.
                  Pisząc o czystości paliwa miałem na myśli czystość chemiczną naturalnie:lol: czyli zawartość w paliwie innych związków niż CH jak chociażby siarka.
                  Poza tym ilość emitowanych cząstek sadzy zależy właśnie m.in. od czystości chemicznej paliwa (zakładając, że proces spalania przebiega zawsze prawidłowo).
                  No ale dzięki za wyjaśnienia, bo moja wypowiedź była raczej w formie pytania, a tak się czegoś nowego dowiedziałem

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    te "lepsze" paliwa są wzbogacane jakimiś dodatkami, na które DPF nie reaguje zbyt dobrze
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • fernando
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1890

                      #11
                      Zamieszczone przez szkoda
                      te "lepsze" paliwa są wzbogacane jakimiś dodatkami, na które DPF nie reaguje zbyt dobrze
                      szkoda, dzięki za konkretną odpowiedź, to sporo by wyjaśniało, chociaż nie rozumiem, dlaczego dpfy nie są przystowowane do tych dodatków lub dodatki są dobierane w ten sposób, że im szkodzą... Dziwne, dziwne i zupełnie nielogiczne :roll:

                      Komentarz

                      • Mirass
                        Drive
                        • 2005
                        • 44

                        #12
                        Tlenki siarki są związkami gazowymi, więc nie mają prawa zapycha filtra PM.
                        Co oznacza "czystość chemiczna"? Wbrew pozorom ze względu na pracę aparatury wtryskowej siarka jest jak najbardziej pożądana, co innego z emisją związków szkodliwych.
                        Obecne ON nie są to produkty jedynie destylacji ropy naftowej (w procesie destylacji otrzymuje się zbyt mało ON), spora jego cześć powstaje w procesie krakingu i innych procesów. A emisja PM zależy głównie od składu chemicznego,który też bywa różny - ale zgodny z normą.
                        :lol:

                        No i jeszcze jedno - ten silniczek to w Passacie to chyba CR, może przyciera się któryś z wtryskiwaczy i z tą zwiększona emisja sadzy.

                        [ Dodano: Czw 29 Sty, 09 18:57 ]
                        Zamieszczone przez szkoda
                        te "lepsze" paliwa są wzbogacane jakimiś dodatkami, na które DPF nie reaguje zbyt dobrze
                        A masz na to jakiś dowód, czy to tylko zasłyszana obiegowa opinia?

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez Mirass
                          A masz na to jakiś dowód, czy to tylko zasłyszana obiegowa opinia?
                          ale jaki mam mieć dowód :?: :!:
                          Marek z tego co pamiętam stwierdził to po eksperymentach z DPFem na swoim i Krzyśkowym Leonie u siebie na hamowni, mają właśnie BMNy.

                          zeszłej zimy mogliśmy się przekonać z kolei jak działa ropa "zimowa", o ile spadają wartości
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Mirass
                            Drive
                            • 2005
                            • 44

                            #14
                            Zamieszczone przez szkoda
                            [ jak działa ropa "zimowa", o ile spadają wartości
                            Wartości czego, bo nie bardzo rozumiem.

                            Komentarz

                            • fernando
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1890

                              #15
                              Zamieszczone przez Mirass
                              Tlenki siarki są związkami gazowymi, więc nie mają prawa zapycha filtra PM.
                              Nie mówiłem o zapychaniu, ale o ogólnym szkodlliwym działaniu na metale. Wszystkie związki siarki przyczyniają się do przyspieszonej korozji, dlatego napisałem, że paliwa typu premium są o tyle lepsze, że są dodatkowo odsiarczone...

                              Zamieszczone przez Mirass
                              Co oznacza "czystość chemiczna"?
                              To już napisałem wyżej :roll: Idealnie czyste chemicznie paliwo składające się z CH i takie, że ulega spaleniu całkowitemu (oczywiście w odpowiednich warunkach), zamieniając sie w enegrię cieplną, CO2, H20 i ewentualnie N2.

                              Zamieszczone przez Mirass
                              spora jego cześć powstaje w procesie krakingu i innych procesów
                              Owszem, ale cały czas chodzi o uzyskanie pożądanych związków CH, metoda nie ma tu największego znaczenia...

                              Nie upieram się przy tym, co powiedziałem, ale bazuję tylko na takiej wiedzy, jaką w różnych miejscach zdobyłem i zamierzam ją dalej poszerzać, m.in. przez dyskusję i czytanie wypowiedzi innych

                              [ Dodano: Czw 29 Sty, 09 19:16 ]
                              Zamieszczone przez Mirass
                              szkoda napisał/a:
                              [ jak działa ropa "zimowa", o ile spadają wartości


                              Wartości czego, bo nie bardzo rozumiem.
                              szkoda, miał na myśli, że obniżanie temperatury krzepnięcia paliw "zimowych" odbywa się kosztem obniżenia ich wartości opałowej i jest to szczególnie odczuwalne w przypadku ON.

                              Komentarz

                              • Mirass
                                Drive
                                • 2005
                                • 44

                                #16
                                Witam
                                Ciekawa dyskusja.
                                Właśnie metoda produkcji ma bardzo duże znaczenie dla składu ON. Zawsze są to węglowodory, ale ich budowa może by bardzo różna.

                                A widziałeś kiedyś jak się jak się robi Ultimate ?
                                Najpierw zlewa się do zbiornika z cysterny normalny ON, a potem wlewa się zawartoś 25 litrowej beczki i miesza. Wszystko to się dzieje już na stacji. A potem się tylko kaskę zbiera ... :szeroki_usmiech

                                Komentarz

                                • fernando
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1890

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Mirass
                                  Ciekawa dyskusja.
                                  Mnie również zaciekawiła ta polemika zwłaszcza, że na forum ostatnio jakoś takie jałowe dyskusje. :x

                                  Zamieszczone przez Mirass
                                  Właśnie metoda produkcji ma bardzo duże znaczenie dla składu ON. Zawsze są to węglowodory, ale ich budowa może by bardzo różna.
                                  Zamieszczone przez Mirass
                                  Najpierw zlewa się do zbiornika z cysterny normalny ON, a potem wlewa się zawartoś 25 litrowej beczki i miesza.
                                  Czyli sugerujesz, że te paliwa premium ON są robione inaczej niż zwykłe ON i dlatego zapychają DPF, czy że są takie same, ale że metoda produkcji ma duże znaczenie... Nie wiem, co to wnosi do dyskusji :roll:

                                  I nie twierdzę, że skład paliw typu premium jest modyfikowany już w rafinerii, bo przecież wiadmomo, że w rozlewniach są zwykle trzy typy paliw (95,98 i ON), a i dystrybutorzy paliw sami się wręcz chwalą, że to oni dobierają dodatki.
                                  Chodzi mi jedynie o to, że wiele testów przeprowadzonych przez niezależne laboratoria wykazało, że paliwa premium mają lepszy skład chemiczny (i mniej związków siarki, która wg. mnie jest szkodliwa) od zwykłych paliw. A to, czy te różnice są odczuwalne w codziennej eksploatacji to już zupełnie inna bajka

                                  Komentarz

                                  • Mirass
                                    Drive
                                    • 2005
                                    • 44

                                    #18
                                    Paliwa premium nie są robione inaczej, tylko na stacji dolewa się związków podnoszących liczbę cetanową.
                                    Zimą jest w paliwie mniej parafiny (aby się nie wytrącała).
                                    Obecne ON są bardzo niskosiarkowe w porównaniu z tymi z czasów PRL

                                    A kto płacił za te badania? :?:
                                    J jakie były to badania - analityczne czy hamowniane.

                                    :?:

                                    Komentarz

                                    • Macko
                                      Drive
                                      S_OCP Member
                                      • 2008
                                      • 69

                                      #19
                                      No i jeszcze jedno - ten silniczek to w Passacie to chyba CR, może przyciera się któryś z wtryskiwaczy i z tą zwiększona emisja sadzy.
                                      Końcówka 2007 - jeszcze pompowtryski.

                                      Dzięki za sugestie - trza będzie zacząć lać zwykły ON.

                                      Auto na gwarancji ale jakieś dziwne wrażenie mam, że jak pojadę do ASO to pół samochodu będą chcieli wymienić.
                                      Na początek jutro podjadę do zaprzyjaźnionego warsztatu - podepniemy kompa a potem ten zawór trzeba by wyczyścić. Jak nie pomoże to trzeba będzie ASO odwiedzić :roll:
                                      Pozdr.
                                      Macko

                                      Komentarz

                                      • fernando
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 1890

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Mirass
                                        A kto płacił za te badania?
                                        Mówię, że były niezależne, wszystkich instytucji nie pamiętam oczywiście, ale niedawno nawet Politechnika Warszawska robiła coś takiego... Jeśli bardzo Ci na tym zależy, mogę poszukać tych wyników, ale już dosyć dawno o tym czytałem i nie wiem, czy uda mi się to odnaleźć.

                                        Zamieszczone przez Mirass
                                        J jakie były to badania - analityczne czy hamowniane.
                                        Zamieszczone przez fernando
                                        wiele testów przeprowadzonych przez niezależne laboratoria
                                        Piszę o testach laboratoryjnych i składzie chemicznym, ale dla jasności: analityczne

                                        Komentarz

                                        • olus
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 137

                                          #21
                                          Mirass jesli chodzi o liczbe cetanowa to wydawalo mi sie ze tylko ultimate ma ja podwyzszona do 55, a pozostale paliwa maja 51 (takze te inne premium)

                                          jesli chodzi o dzialanie paliw premium na dpfa to swoja opinie opieram na rozmowach z Markiem i Krzyskiem z Mastersa (obaj maja/mieli BMNy) przeprowadzili sporo porownan na hamowni i sadze ze wiedze maja spora jesli chodzi o ten silnik i filtr czastek stalych.

                                          do tego dochodza wlasne odczucia i uwagi. zauwazylem za na paliwie premium (ultimate i verwa), dpf znacznie czesciej sie odpalal. na ktoryms z forow wyczytalem ze uszlachetniacze dolewane do paliw nie wypalaja sie do konca, szybciej zapychajac w ten sposob dpfa.


                                          natomiast zupelnie inna sprawa sa limitery egt w programie, ktore w przypadku paliw premium bardzo szybko redukuja dawke paliwa.
                                          have no fear BMN is here :>

                                          www.seat-racing.pl

                                          Komentarz

                                          • Mirass
                                            Drive
                                            • 2005
                                            • 44

                                            #22
                                            Badania analityczne nigdy nie dadzą w pełni odpowiedzi na to w jakim systemie zasilania jak się tworzy sadza. Dla jednego silnika wpływ dodatków będzie pozytywny, dla innego zerowy, a jeszcze dla innego może by wręcz negatywny.

                                            Ale aby zrobi takie badania trzeba dysponować całkiem niezłe wyposażoną hamownią silnikową :roll:

                                            Komentarz

                                            • fernando
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 1890

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Mirass
                                              Badania analityczne nigdy nie dadzą w pełni odpowiedzi na to w jakim systemie zasilania jak się tworzy sadza.
                                              To jest pewne, ale tylko z takimi miałem styczność...

                                              Zamieszczone przez Mirass
                                              Ale aby zrobi takie badania trzeba dysponować całkiem niezłe wyposażoną hamownią silnikową
                                              I jeszcze jest pewnie wiele innych czynników, które sprawiają, że cena takiego przedsięwzięcia musi być bardzo wysoka. Nie spotkałem się jeszcze z wynikami tego typu badania, chociaż chętnie bym je zobaczył :roll:

                                              Komentarz

                                              • Mirass
                                                Drive
                                                • 2005
                                                • 44

                                                #24
                                                Zamieszczone przez fernando
                                                Nie spotkałem się jeszcze z wynikami tego typu badania, chociaż chętnie bym je zobaczył :roll:
                                                Metodyka tych badań jest dość trudna i kosztowna.
                                                Ale można je znaleźć, co prawda nie w prasie fachowej.

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  jeżeli na paliwach "premium" DPF się odpala częściej niż na zwykłym paliwie i częściej występują problemy z wypalaniem DP to mi taka wiedza w zupełności wystarcza

                                                  [ Dodano: Czw 29 Sty, 09 20:21 ]
                                                  Zamieszczone przez Mirass
                                                  Wartości czego, bo nie bardzo rozumiem.
                                                  wartości mocy i momentu oczywiście
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...